Des de fa dècades, l'economia sostenible ha potenciat la utilització de recursos naturals per a la creació de productes ecològics que ajudin a alentir el canvi climàtic. Entre ells el cartró i el paper, part importantíssima en el desenvolupament de l'ésser humà, que permet al sector del regal publicitari personalitzat oferir una gran varietat de productes amb què fidelitzar marca i clients a preus molt econòmics.
Història i origen del cartró
El cartró és el material que s'obté de la superposició de capes de paper procedent, alhora, de fibres de cel·lulosa extretes directament de la fusta o de paper reciclat.
La caixa de cartró va ser inventada al segle XVI a la Xina, però usada tal com la coneixem es va començar a conèixer a la dècada de 1890.
L'ús de la caixa com a emmagatzematge de diferents productes de consum va augmentar en gran manera en el moment en què la venda a granel anònima va donar pas a una comercialització de productes envasats personalitzats amb les marques comercials de les empreses presents al mateix embalatge.
La gran varietat de camps en què el cartró és útil va afavorir el seu desenvolupament industrial que va aconseguir un material tan resistent que ha aconseguit substituir caixes de fusta i plàstic amb els avantatges que va portar per a l'economia i el medi ambient.
Per les seves característiques és un material flexible que es pot modelar sense esforç i que permet ocupar poc espai, lleuger, molt més barat que la fusta i el gran benefici per al medi ambient és ser un material sostenible, reciclable i biodegradable.
Al sector dels regals corporatius FIRSTGREEN dedica una col·lecció al cartró reciclat utilitzat en:
El camp d' escriptura i formació com , llibretes , carpetes, portadocuments…

Adaptat com a material suport de noves tendències i aplicacions , com el seu ús en altaveus o bolígrafs de paper reciclat, cartró i canya de blat especials per a regals personalitzats d'empreses a fires i esdeveniments, imants, baralles…

I no podia faltar les fundes i les caixes que a través del màrqueting packaging et permet ampliar el camp d'objectes que poden ser personalitzats amb el logo o missatge de la teva empresa per arribar a clients o convidats d'esdeveniments com el kit d' hort amb llavors o les fundes ecològiques per a bolígrafs especial regal.

Diferències entre el paper reciclat i sostenible
Un producte sostenible és el que es genera d'acord amb el medi ambient, optimitzant energia i processos nets, i respectant els drets de les persones que intervenen en la producció.
La procedència del cartró i el paper reciclat d'un material tan sostenible aprofita al màxim els beneficis mediambientals que pot aportar, tant en material verge com reciclat.
Aquest procés de reciclatge no és il·limitat ja que en el seu procés s'hi han d'afegir fibres verges per substituir les fibres perdudes o danyades.
El paper i cartó són materials sostenibles per la seva condició de
Producte natural i renovable , ja que procedeix de fustes d'espècies de ràpid creixement cultivades i mantingudes per a aquest fi.
Poc impacte mediambiental, respecte d'altres materials, utilitza un 60% menys en emissions de CO2 i petroli.
Biodegradable en un any màxim.
100% reciclable , a partir del reciclatge del paper preconsum i postconsum s'aconsegueix optimitzar l'aprofitament d'aquest recurs natural en nous productes, o com a combustible tancant el cicle sostenible del paper.
Espai ideal per a màrqueting d'empresa ja sigui amb logos, disseny o missatges impresos a l'envàs i embalatges per atraure el públic i generar una relació de fidelitat amb aquest.
El cartró com a material sostenible i ecològic, cada cop més rellevant
La resistència que s'ha arribat a aconseguir amb el cartró reciclat permet el seu ús en camps abans impensables permetent que l'ecologia sigui alguna cosa més que caixes d'embalatge, com mobles, construccions arquitectòniques (ràpides i barates per construir en cas de catàstrofes), artesanals (bicicleta de cartró) o artístiques, per a totes molt
En l'actualitat el moviment ecològic cobra cada vegada més pes, és l'anomenat packaging ecològic que es caracteritza per utilitzar materials ecològics, reciclables i reciclats als recipients i embolcalls que envolten els productes.
És molt comú que les empreses utilitzin els envasos com a mitjà per personalitzar la seva marca, i atesa la gran versatilitat del cartró reciclat, molt sostenible i ecològic, FIRSTGREEN li ha dedicat una col·lecció on podràs personalitzar la teva marca.
"No podem canviar l'economia basada en el consum, però sí els recursos que fem servir i la manera com fabriquem els nostres productes"

1 comentari
En qué planta realizan el reciclaje del carton y armado de la productos?