Fires i congressos no són un invent nou, hi ha fires documentades des del segle VII i VIII.
Al llarg del temps són molts els oficis, costums i tradicions que han desaparegut a causa de la modernització, globalització, mecanització i digitalització.
No obstant això, el que funciona es repeteix, perdura i s'imita sense importar el temps que passi, mantenint la metodologia i la finalitat que el caracteritza.
Origen i evolució de les fires de mostres
Amb l'expansió del feudalisme, a la Baixa Edat Mitjana, artesans i mercaders es reunien anualment en llocs que es multiplicaven a l'aire lliure en localitats que, bé per l'ús de mercaderies o per situació geogràfica, entre les rutes comercials, eren de gran avantatge a l'hora de tancar negocis. Viatjaven des de qualsevol punt per aprofitar la concentració humana als mercats , vendre la seva mercaderia i establir contactes beneficiosos per als seus negocis.

El fet de poder situar les fires en dates determinades, va donar lloc a ciutats comercials com Jaca o Logronyo que es van crear al voltant del Camí de Sant Jaume aprofitant-se de les necessitats sorgides de l'acolliment de burgesos i mercaders procedents d'altres llocs.
A tot Europa en època de creixement i expansió, es va alternar els mercats permanents , amb les seves botigues cobertes dedicats expressament al comerç i exposició de mercaderies , amb l' aparició periòdica de mercats i fires.
L'èxit de les primeres fires , com la de Xampanya -França- , van ser imitades per altres de més petites que sota la seguretat de comtats i reis garantien la validesa de mesures i pesos per evitar fraus.
Diferents objectius, diferents fires
La necessitat de reunió amb fins lúdics, religiosos o econòmics a fires fixes o temporals s'ha mantingut intacta amb el pas del temps.
Encara que la finalitat de celebració de la fira sigui diferent, totes tenen alguns punts en comú:
- Pel que fa al període de celebració, poden ser fixes o temporals.
- Tenen una finalitat clara podent ser de tipus social, econòmica o cultural .
- Com en els seus orígens, s'estableixen en grans recintes situats en localitzacions estratègiques.
- Es realitzen al voltant d'una temàtica concreta .
- Representa la unió de diversos gremis .
- Pot ser un esdeveniment la finalitat del qual estigui destinada al públic o tancada a un gremi.
Avantatges de la participació en un esdeveniment
Entenem les fires com a aparador davant de nous i potencials clients que et permeten ampliar la xarxa de contactes ia enfortir la imatge de la teva empresa:
- Concentren oferta i demanda en pocs dies a un mateix lloc.
- Únic mitjà en què és possible combinar la comunicació publicitària, promoció comercial, accions de venda, relacions públiques i investigació de mercats .
- Reuneixen un públic objectiu, segmentat i motivat amb els productes exposats facilitant contacte personal entre empresa i client potencial o actual.
- Permeten a l'empresa expositora captar clients fora de la seva xarxa de vendes , per la qual cosa són instruments decisius per a les petites i mitjanes empreses.
- Faciliten la presentació de productes , maquinària i noves tecnologies.
- Faciliten l' accés a nous mercats.
Actualment les fires i els salons professionals es troben des de fa temps en llocs prioritaris com a instrument de màrqueting per a les empreses pel seu volum d'utilització i inversió.
Màrqueting Firal
És aquell que es duu a terme de forma presencial a fires o congressos, es caracteritza pel contacte directe entre empresa i els seus clients.

El primer pas a tenir en compte serà fixar-te els teus objectius : Què espero aconseguir amb la fira? Quants contactes espero reunir? Tinc objectius de venda?
- Tria el tipus de fira a què vols assistir
1.- Salons professionals esdeveniments orientats exclusivament a professionals d'un sector específic on es combinen exposició comercial amb jornades tècniques, i al qual acudeixen proveïdors, compradors o inversors.
La finalitat d'aquests esdeveniments és la dinamització del mercat, la potenciació de relacions comercials, presentar novetats i tendències i accedir a informació sobre el sector , l'accés a la fira sol ser restringit per a professionals del sector, exemples d'aquestes fires són el saló Alimentari i la Fira del Moble.
2.- Salons mixts on l'espai és compartit entre públic i professionals. Solen ser fires orientades al gran consum, com el turisme electrònica, esports, etc, els continguts dels seus expositors hi potencien activitat comercial amb activitats paral·leles de tipus lúdic com activitats, animacions…que permeten atraure i fidelitzar el gran públic . exemple daquestes fires són SIMO o el Saló de lAutomòbil.
3.- Fires dirigides al gran públic , adreçada a sectors de gran consum com oci, cultura, aficions, etc… de caràcter lúdic i pensades per al gaudi dels visitants.
- Prepara l'equip que assistirà a la fira, escull qui tingui més capacitat comunicativa i experiència prèvia.
- Tingues en compte el buyer que assisteix a la fira.
Als salons professionals els motius per fer les compres són racionals , el cost, avantatges, beneficis, eficiència són els punts que s'imposen a l'hora de la compra.
El visitant de salons professionals o congressos busquen dades, imatges, demostracions que puguin comprovar esperen establir relacions duradores que afegeixin futures compres, i de confiança , establir-se com a líder en el seu sector.
Al visitant de fires obertes , normalment imperen els sentiments, Les emocions influeixen a l'hora de considerar costos, avantatges i estalvi de temps i diners, necessita imatges, experiències, que generin una reacció emocional, connexió personal o desig de formar part d'alguna cosa.
Els consumidors finals basen la decisió de compra en comparatives de producte o en tendències de mercat, no en relacions.
El que ambdós clients tenen en comú és que aprecien la qualitat , si un producte li surt dolent ho recordaran sempre.
- Prepara un estand que animi el client a entrar-hi, que aporti idees noves en sintonia amb els valors i estil de la teva empresa.
- Maximitza l'impacte de la teva participació mitjançant campanyes de marxandatge, ofertes especials, newsletters.
Avantatges de fer servir regals publicitaris
Els regals publicitaris poden ser un impulsor directe per convertir clients potencials en usuaris de la teva marca, en portar el logotip són peça de branding i posicionament de marca molt important.
Si vols triar l'article de marxandatge adequat a la teva empresa, pensa en productes ecològics que juntament amb la personalització seran un bon element diferenciador per a la teva empresa.
FIRSTGREEN és aquesta empresa amb què pots establir aquesta connexió duradora que busca el visitant de salons professionals, amb articles útils que puguin simbolitzar aquesta relació duradora que pretens establir.
Per exemple, un portadocuments per a Pc i tablet , un cable carregador o una caixa de regal de bambú amb glaçons de pedra mostra de permanència en el temps davant de la fragilitat del gel.

O bé perquè la teva empresa estableixi connexió emocional amb aquells compradors que visiten les fires obertes al públic, podràs triar entre una gran varietat de regals útils per al dia a dia de l'usuari i possible client.
Per exemple un pràctic clauer carregador multifunció per portar a la bossa, el nou disseny de l' obrer circular de fusta amb què presumir davant d'amics, o l'utill targeter múltiple per personalitzar amb seguretat RFID per enganxar i evitar caigudes al mòbil.

Amb FIRSTGREEN a més d'articles per personalitzar trobaràs els valors de protecció al medi ambient que busques a la teva empresa, ja que només treballa amb articles ecològics i sostenibles.
"No podem canviar l'economia basada en el consum, però sí els recursos que fem servir i la manera com fabriquem els nostres productes"
