La palla, canya o fibra de blat és un residu agroindustrial. Cada any s'acumulen a la Unió Europea aproximadament 144 milions de tones de residus de palla de blat.
És un residu produït principalment a Europa Central. La utilització de la palla de blat redueix considerablement el cost de plàstic biodegradable.
Actualment, la palla de blat es barreja en diferents proporcions amb polipropilè i ABS amb l'objectiu de reduir el consum de plàstic. És molt emmotllable i és perfecte per a la carcassa de qualsevol objecte.
S'aconsegueix un bioplàstic pur fabricat íntegrament a partir de palla de blat que es fa servir per a productes electrònics i electrodomèstics. Un bacteri alimentat amb sucres obtinguts de la palla de blat produeix al seu organisme l'innovador plàstic, mentre que les fibres de cel·lulosa procedents del mateix residu són la clau per dotar de la rigidesa necessària el material resultant.

Avui dia el marxandatge ecològic evoluciona incorporant noves tecnologies en la fabricació de materials promocionals. Oferir bolígrafs de plàstic tradicionals en campanyes publicitàries és una cosa obsoleta. L'article fabricat amb aquest bioplàstic representa un valor afegit davant del mateix article de plàstic tradicional. Es necessita una resposta ecològica per a un públic cada cop més conscienciat amb el medi ambient.
El principal atractiu de les empreses per triar articles fabricats amb palla de blat és millorar la imatge de marca. En aquesta línia, la tendència és fer promocions amb regals ecològics. Nous clients es fixaran en la innovació i serà una manera de diferenciar-se dels competidors.

A FirstGreen ens hem fet ressò de les infinites possibilitats que té aquest bioplàstic i disposem d'una col·lecció exclusiva d'articles fabricats amb Palla de Blat amb molt diverses utilitats, com bolígrafs, coberts, USB de memòria, carregadors, … Et convidem a visitar-la aquí.
CONCLUSIONS
El plàstic de palla de blat és un material EcoFriendly que redueix limpacte mediambiental i estalvia recursos naturals.
La utilització per part de les empreses que utilitzin marxandatge amb articles fabricats amb plàstic de palla de blat Afegiran Valor a la imatge de la marca i reforça la percepció de l'usuari final cap a una sostenibilitat real.
