Cada cop són més les empreses que pretenen promocionar i diferenciar la seva marca visualitzant el seu compromís amb el medi ambient, treballadors i conciliació familiar, exemple d'això són les campanyes de màrqueting amb regals promocionals personalitzables ecològics i sostenibles que utilitzen el segell distintiu i traçador aware com a garantia de fabricació del producte sota regles estrictes que cuiden medi ambient i treballador des del seu origen fins a l'origen.
Com influeixen les accions de la teva empresa a l'entorn? Què és la responsabilitat social empresarial?
En les darreres dècades, el medi ambient i la recerca de nous projectes ecològics, esquemes de treball més sustentables i noves formes d'energia més respectuoses amb el medi ambient són només algunes tendències que intenten corregir l'impacte negatiu que l'ésser humà i les seves activitats han produït a la natura, accelerant el canvi climàtic.
Tendència a la qual no només se sumen els organismes públics, sinó com a responsabilitat individual, social i empresarial.
La responsabilitat empresarial com a compromís d'un consum sustentable.
Amb la responsabilitat social, la conciliació d'objectius empresarials d'empleats i les seves famílies s'alien i marquen una diferenciació en la millora del capital social i la qualitat de tota la comunitat.
El seu objectiu principal és aconseguir un impacte positiu que es tradueixi en una major competitivitat i sostenibilitat per a les empreses abastant tres vessants:
1.-Responsabilitat empresarial amb el medi ambient

El concepte de Sostenibilitat apareix per primera vegada el 1987 a l'informe Brundtland ben anomenat “el nostre futur comú” en què governs de tot el món s'inicien en el debat del desafiament d'aconseguir un desenvolupament sostenible en què les necessitats presents no comprometin les necessitats de generacions futures.
Tenint en compte que per mantenir l'estil de vida actual el 2030 necessitarem l'equivalent a tres planetes, cal assegurar i aconseguir una bona gestió dels recursos naturals perquè sempre es disposi de primeres matèries en el present i en el futur.
La sostenibilitat en una empresa considera l'impacte que té la seva activitat diària al medi ambient, ja que les accions que es cometen arreu del planeta afecten en major o menor mesura tot el planeta.
Tots hem d'assumir la responsabilitat dels nostres actes i de les seves conseqüències, tenint en compte tant els factors que suposen aquestes activitats empresarials com els que perjudiquen.
En relació amb el medi ambient la responsabilitat empresarial, des de l'obtenció de la matèria primera, fabricació i distribució dels productes.
Per ser responsable en aquest aspecte, és possible optimitzar en tot allò que sigui possible els recursos naturals i matèria primera utilitzats i tractar de minimitzar l'impacte amb, per exemple, mesures d'estalvi energètic, lluita contra la desertificació, degradació de terres i pèrdua de biodiversitat.
Aplicar pràctiques com la reutilització , el reciclatge , reducció de la producció de deixalles i del consum d'energia, digitalització que evita el consum de paper i tinta, aconsegueix a més un estalvi substancial per reinvertir en altres àrees de l'empresa i aconseguir més creixement.
2.-Cura amb les condicions laborals dels seus treballadors
Les empreses poden beneficiar-se amb la seva activitat de l'entorn social i comunitari i contribuir al desenvolupament positiu de les comunitats on es troba. Com a conseqüència d'això, el seu prestigi comunitari s'incrementa.
Incorporar la cura del medi ambient a la política d'empresa crea un bon ambient laboral que incrementa el rendiment dels empleats i incideix en la productivitat empresarial.
Estendre aquest compromís a clients en què es premia la seva contribució a la cura del planeta, com pot ser recollida de roba, piles gastades, reciclatge de càpsules de cafè, són utilitzades com a campanyes promocionals de màrqueting en què clients s'uneixen en un projecte comú de compromís de sostenibilitat mediambiental promoguda i fomentada per multitud de grans i petites empreses per afegir la diferència.
3.-Suport a causes humanitàries

Cada vegada més les empreses i ONG acosten interessos, superant els prejudicis inicials darrere d'una major sensibilitat social per part d'empreses i els seus treballadors, que valoren de manera molt positiva poder contribuir amb la seva feina a mitigar determinats problemes socials.
Empreses i ONG uneixen motivació per a:
- Guanyar eficiència a llarg termini , com a equips de Futbol amb Unicef, amb aportacions anuals econòmiques a canvi de mostrar el seu logo en una ONG coneguda i gestió compartida de projectes humanitaris.
- Millorar la qualitat de la intervenció social mitjançant competències complementàries o cadenes híbrides de valor , en què empreses sumen coneixements amb institucions per millorar la intervenció social, com Ferrovial que aporta finançament i coneixement d'empleats voluntaris i l'ONG Oxfam el coneixement de terreny i necessitats de comunitats en projectes d'infraestructures d'aigua i sanejament a Colòmbia i Etiòpia.
- Generar innovació social i capacitat emprenedora , en què organitzacions s'uneixen per desenvolupar conjuntament nous productes, serveis o projectes que aportin valor social i contribueixi a millorar un problema de la societat. com IKEA i que ofereix els coneixements i la capacitat logística de l'IKEA orientada a l'ajuda a refugiats i ACNUR amb interès a innovar en l'assistència sanitària.
- Promoure canvis locals i globals mitjançant aliances que tenen com a objectiu aconseguir millores o canvis determinats, generalment de tipus social o mediambiental, per exemple amb la creació de segells o distintius que agrupen sectors diferents que busquen diferenciar-se de la resta promovent pràctiques ètiques que acabin amb pràctiques perjudicials amb el medi ambient i l'ésser humà en determinats sectors.
Consumir productes sostenibles és una elecció en què anteposar valors mediambientals en una economia de consum que no podem canviar, però sí que podem fer-ho amb els recursos i forma de fabricar els productes.
FIRSTGREEN com a empresa publicitària de marxandatge personalitzat compromesa amb el medi ambient, s'uneix al moviment d'emprenedors que cerca amb les seves accions una sostenibilitat mediambiental. Treballant i fomentant els articles ecològics i sostenibles que diferencien i fan visible la teva marca.
El sector del regal promocional i personalitzat és una bona manera de fer veure el teu compromís de marca als teus clients ia FIRSTGREEN directament pots accedir a la col·lecció d'Acció Ecològica dedicada a productes que a més de la seva cuidada empremta ecològica donen el 2% del seu preu de venda a l'ONG Water.org (organització global sense ànim de lucre)