Sequeres, inundacions, tornados, incendis, ens deixa clar a tots que l'escalfament global és aquí, ja ha deixat de ser el futur per ser el present, i actualment, la conscienciació ambiental ha passat a ser una necessitat que hem de dur a terme per poder protegir el planeta. Els canvis en la cerca d'alternatives ecològiques com a prioritat han arribat per quedar-s'hi. No obstant això, molts no saben què implica poder classificar un producte com a ecològic i els criteris que s'han de tenir en compte. de manera que més enllà de les certificacions de sostenibilitat i reciclatge que avalen la seva condició com a regals ecològics per a empreses. A Firstgreen merchandising empresarial sostenible hem volgut fer una classificació dels productes que oferim a la nostra botiga online ecològica, on valorant tots aquests criteris i amb una puntuació de l'1 al 5, el client pot triar des del més ecològic, amb nivell A , almenys sostenible, amb nivell E, sent tots ells productes corporatius sostenibles.
Matèries Primes Sostenibles
La base de qualsevol producte de qualitat rau en la matèria primera. Les primeres matèries sostenibles en productes ecològics són aquelles que s'obtenen de manera responsable i respectuosa amb el medi ambient. La producció prioritza un enfocament en la conservació de recursos naturals i la minimització d'impactes ambientals negatius. Es busca que procedeixin de fonts renovables i ètiques com ara el reciclatge. L'etiqueta verda GREEN_Label, situaria aquí productes renovables com el bambú, el cànem, la fusta, i l'alumini, vidre i acer inoxidable com a pràctiques ètiques.
Responsabilitat Social Corporativa
Perquè un article promocional sigui considerat ecològic, la sostenibilitat que aporta el producte no es limita al medi ambient, sinó que hi ha d'haver una responsabilitat social corporativa en el procés de producció i comerç del producte. La responsabilitat empresarial és conscient d'una tasca que genera beneficis econòmics, afavorint la societat on operen.
Els productes ecològics han de respectar els drets laborals, l'equitat de gènere i contribuir al benestar de les comunitats locals.
Les empreses adopten pràctiques comercials i laborals justes d'ètica empresarial,. compromís amb la comunitat local ( contribucions a organitzacions benèfiques i socials), i medi ambient de l'entorn, ( reducció d'emissions i minimització de residus tòxics). GREEN_Label, realitza un estudi en què per qualificar de major a menor, els productes que ofereix al seu catàleg d'ecomerchandising personalitzat, té en compte aspectes com auditories d'empreses externes, promoció de comerç just i proper, i compromisos amb ONG.
Coneix algun d'aquests articles impact corporatius per a formació i negocis com les motxilles ecològiques de cotó reciclat i polièster rpet per personalitzar amb compartiment per a portàtil de 15” Impact Aware” amb contribució a ONG Water.org en diversos colors.qualificació GREEN_Label A.
Transport Sostenible
La globalització permet obtenir en poc de temps productes de qualsevol part del món. La distància que un producte viatja des del lloc de producció fins que arriba al consumidor, també influeix en la sostenibilitat. Un producte serà més sostenible com més proper estigui al consumidor, per això s'afavoreix el consum dels productes fabricats localment o els que utilitzen mètodes de transport més ecològics per minimitzar la petjada de carboni. A GREEN_Label, el catàleg de productes publicitaris en tendència ecològica made in Europa, en què s'inclou, els regals per a empreses amb llavors, amb regulació europea, són per aquest aspecte, més ecològics que els procedents de la Xina.
Els pots de mel de flors silvestres amb llavors plantables de flors d'abella made in europe per personalitzar Bumble amb qualificació GREEN_Label A, és el producte tendència al marxandatge d'esdeveniments i fires culinàries, de regals personalitzats per a casaments i comunions.
Productes de Qualitat
La durabilitat i vida útil del producte són crucials en tots aquests criteris, ja que a més durada menor consum. Un producte de marca de qualitat que duri més temps, contribueix a la reducció de residus i al consum responsable. Aquells productes promocionals sostenibles personalitzables que permeten ser recarregats, com els bolígrafs d'alumini amb recanvi de tinta, les agendes perpètues de fusta, o les ampolles d'aigua de vidre i bosses reutilitzables de bambú, són exemple de la sostenibilitat que Green-label classifica amb el comportament ecològic més gran.
En els productes de qualitat abunden a més els materials innovadors i innovadors que s'apliquen a estratègies de màrqueting verd, com la bossa tèrmica ecològica de suro per personalitzar amb interior d'alumini isoterm tancament claudàtor Lumida. i qualificació GREEN_Label A.
Reciclat i Reutilització
És evident que hi ha materials contaminants, procedents de recursos fòssils o limitats, que ja existeixen i que tenen una llarga o nul·la degradació, per la qual cosa els seus residus acaben a l'entorn, en abocadors que en cremar-se produeixen emissions contaminants. El reciclatge permet evitar aquests residus i disminuir la necessitat d‟aquests recursos limitats. La qualificació GREEN_Label també ho ha tingut en compte per fer que la teva elecció sigui més clara, i aquí el vidre i l'alumini són els reis, ja que es poden reciclar de forma il·limitada sense que perdin les seves característiques procedents del producte verge. Menció especial és el rpet, ja que amb el reciclatge dels plàstics, reduïm en quantitat els residus que provoca un producte tan contaminant i utilitzat com és el plàstic.
Biodegradabilitat i compostabilitat
Tornar a l'entorn sense perjudicar el lloc on acaba la seva vida útil, és crucial per ser considerat marxandatge ecològic, per això no pot faltar a la classificació que una etiqueta sostenible ha de tenir en compte, la capacitat del producte per descompondre's naturalment al final de la seva vida útil. La biodegradabilitat i compostabilitat és un factor clau per als productes ecològics. Els productes en tendència ecològica com la canya de blat compleixen molt bé aquests requisits, així com els productes de llavors, que s'aprofiten d'aquestes qualitats per donar origen a nous recursos naturals.
Certificacions Ecològiques
A més de saber els materials eco amigables amb què es fabriquen els regals d'empresa sostenibles que arriben al consumidor. Aportar certificacions de sostenibilitat i reciclatge, permet a les empreses respectuoses amb el medi ambient realitzar una publicitat sostenible on poder triar millor tenint en compte les pràctiques sostenibles que comporten el producte amb etiqueta verda. Alguns productes tenen certificacions específiques que avalen la seva categoria d'ecològic. Segells com GOTS, RCS, PEF, EFC, GRS, etc i tecnologia Blockchain per verificar la traçabilitat completa del regal promocional, són tinguts en compte en la valoració d'un grau major i menor de sostenibilitat
Personalització
Amb la personalització dels regals empresarials, es culmina la nostra baremació GREEN_Label, Firstgreen et permet fer un disseny i personalització de productes promocionals ecològics. A través d'energia fotovoltaica complementada amb energia 100% renovable, impressió làser, dissenys de personalització de logos brodats i fins i tot la personalització mitjançant la sublimació amb tintes a l'aigua o ecològiques (són menys tòxiques i contaminants que les convencionals), gestió de residus contaminants.
En aquest camp, la personalització considerada més ecològica és el làser.
L'etiqueta GREEN_Label ha emergit com a resposta a la cada vegada millor i més conscienciació i responsabilitat ambiental d'empreses i clients, la gran varietat de productes corporatius ecològics que ja existeix, ens ha portat a facilitar-te la tasca per fer l'elecció més adequada per al teu nivell de compromís amb la sostenibilitat del planeta i el compromís ètic i social que comporten els productes ecològics.



