Avui dia tenim un planeta que s'enfronta a molts problemes ambientals, que ens afecta a tots. Tots volem col·laborar amb els gestos que estiguin a la nostra mà per ser part de la solució que aconsegueixi alleujar o endarrerir el tan temut escalfament global.
Les empreses que s'ocupen de fomentar la sostenibilitat i l'impacte visual ecològic per diferenciar la seva marca de la competència, utilitzen els productes promocionals sostenibles personalitzats per fer les seves estratègies de marxandatge responsable per aconseguir beneficis per al seu negoci, la societat i el planeta. Vols saber per què? Parlem-ne.
Què és el marxandatge ecològic?
El merchandising ecològic , també conegut com a “ merchandising sostenible” o “merchandising verd” , té com a finalitat i principal objectiu la promoció de la sostenibilitat en el màrqueting mitjançant la creació i distribució d'articles promocionals que redueixin al mínim el seu impacte ambiental. Tenint en compte:
- Origen de la matèria primera:
- a) recursos naturals renovables , en el cas de materials biodegradables.
- b) residus reciclats i convertits en materials eco-friendly, ja sigui els d'origen fòssil, com el rpet, o qualsevol que en sigui susceptible, com el cotó reciclat, paper i cartró reciclat, i els reis del reciclatge com són el vidre, l'alumini, acer inoxidable.
- Fabricació sostenible: Optant per les formes menys contaminants en el procés.
- Descomposició després de la seva vida útil: Els productes ecològics per a empreses redueixen els residus en abocadors i contaminació mediambiental. A més de la utilitat d'articles en tendència ecològics tan nous que, a més de no crear residus, en el procés de descomposició, alliberen llavors per facilitar la tan necessària “Revolució Verda” que el planeta necessita, com els regals corporatius sostenibles de llavors made in Europe , en els que pots trobar des de testos personalitzats a llibretes i oficines.
Tu tries
Exemples de marxandatge ecològic
La sostenibilitat en el marxandatge arriba a qualsevol producte que la teva empresa vulgui utilitzar per presentar-se com a comerç verd.
Vols veure exemples de productes ecològics per a empreses?
1.- Bosses reutilitzables : Substitueix les bosses de plàstic per les bosses de roba reutilitzables per a comerç just amb el logotip de la teva empresa.
2.- Ampolles d'aigua reutilitzables : Regala ampolles d'aigua reutilitzables d'acer inoxidable, alumini o vidre personalitzables i en diversos colors per triar el més adequat per al teu logotip. Amb aquest gest fomentes la reducció de plàstic d'un sol ús.
3.- Quaderns i bolígrafs reciclats : Equipa la teva oficina amb paper i plàstic reciclat.
4.- Samarretes de cotó orgànic : Vesteix a la teva plantilla i clients amb samarretes de cotó orgànic, i promociona la teva marca de manera sostenible.
5.- USBs de fusta o bambú : Proporciona unitats d'USBs fabricats amb materials naturals i renovables en lloc del plàstic convencional.
Avantatges del marxandatge ecològic
1.- Ajuda a la cura del medi ambient
El mercat de marxandatge responsable, proporciona al teu negoci un mitjà efectiu per contribuir a reduir la petjada de carboni. En optar per materials sostenibles i reciclats, la vostra marca ajuda a conservar recursos naturals, reduir els residus i minimitzar la contaminació. A més, molts regals corporatius sostenibles personalitzats que requereixen el compliment de regles i objectius. que els fan de millor qualitat i durabilitat, per la qual cosa allargaran la vida útil durant més temps i reduiran la necessitat de reemplaçaments freqüents.
2.- Reforç de la imatge de marca
És indiscutible que tots volem aconseguir aturar aquest preocupant escalfament global que ja tenim a sobre, és un propòsit en què s'implica molta gent per la qual cosa l'elecció de regals empresarials ecològics millorarà la percepció de la teva empresa al mercat. Les empreses respectuoses amb el medi ambient que demostren el seu compromís per aconseguir un impacte ambiental positiu i sostenible amb el planeta són vistes de manera més favorable.
3.- Compliment de regulacions i normatives
Cada cop més empreses volen ser conegudes pels seus serveis i per la seva manera ètica i transparent de treballar. Les certificacions de reciclatge i sostenibilitat, etiquetes verdes i distintius eco, que aporten les marques sostenibles, corroboren la veracitat de la procedència ecològica dels productes publicitaris personalitzats, subjectes al compliment de regles i regulacions estrictes relacionades amb la sostenibilitat i la responsabilitat ambiental.
4.- Foment de la fidelització de clients
Realitzar un eco-friendly branding és una excel·lent manera de fomentar la participació i la interacció amb la teva marca. Molts són els clients que solen apreciar les empreses que comparteixen els seus valors respecte a la sostenibilitat mediambiental. Quan regales marxandatge ecològic, pots enfortir la lleialtat dels teus clients existents i atreure altres nous que comparteixen les teves preocupacions ambientals.
Tots aquests arguments col·loquen a l'eco-merchandising i responsabilitat social corporativa com una elecció intel·ligent per al teu negoci, tant des del punt de vista ambiental com empresarial, ja que és una inversió que beneficia la teva empresa, la societat i el planeta.



