Protegir el medi ambient actualment mitjançant la sostenibilitat i la conscienciació de responsabilitat social que aporta l'economia circular ha esdevingut per a la majoria de les empreses un aspecte fonamental pel qual es pretén distingir i donar a conèixer entre els seus clients. És per això que el marxandatge ecològic s'ha convertit en tendència en esdeveniments i celebracions, des dels grans esdeveniments com a festivals i fires als més íntims com casaments, batejos i comunions estan adoptant pràctiques més verdes per reduir la seva empremta mediambiental. En aquest article explorem la importància del marxandatge sostenible en esdeveniments i com pot transformar lexperiència del participant i de limpacte ambiental.
Què és el Merchandising Ecològic?
Els productes ecològics personalitzats per a esdeveniments, han de complir unes normes per ser considerats com a marxandatge verd, i perquè poden optar als certificats de sostenibilitat i reciclatge que els acredita com a tals. L'eco-merchandising té als seus catàlegs productes promocionals corporatius que són fabricats de manera sostenible, reciclables i reutilitzables i sovint fets amb materials naturals o reciclats. D'aquesta manera a la funció pràctica s'hi afegeix un missatge de compromís amb el medi ambient. Exemples que veiem diàriament al nostre entorn més proper, com bosses de roba reutilitzables, llapis plantables, ampolles d'aigua d'acer inoxidable, quaderns de paper reciclat i productes de cura personal orgànics.
El Merchandising Ecològic : La Personalització Sostenible dels Esdeveniments d'Èxit.
1.- Conferències i Seminaris
En esdeveniments educatius, els regals ecològics per a formació com a quaderns de paper reciclat i plomes biodegradables són detalls corporatius per a esdeveniments sostenibles que poden ser usats durant i després de l'esdeveniment. A més, per facilitar una conferència hidratada en aquest tipus d'esdeveniments se sol incloure ampolles reutilitzables de materials eco-friendly que fomenten la reducció de plàstics d'un sol ús.
Set de Llibreta i Bolígraf Ecològic de Suro i Cartró Reciclat per Personalitzar Especial Formació i Esdeveniments Teyaki-A6 amb qualificació GREEN_Label , A
2.- Noces i Celebracions
La cultura vegana arriba a molta gent actualment, i aquesta és una forma de vida de la qual el marxandatge reutilitzable també s'ocupa. Els esdeveniments sostenibles com els casaments verds estan en auge i les parelles opten per detalls personalitzats per a casaments com sabons artesanals, marxandatge de llavors made in Europe, i bosses de roba personalitzades. Aquests són articles que a més d'incloure un disseny personalitzat de productes al recordatori del teu dia especial, reflecteixen els valors de compromís de la parella.
Set de Regal de Viatge Unisex de Branded By Earth amb 24 Sabons i un Xampú Vegans amb Un Drap de Cotó Orgànic Made In Europe a Caixa de Paper Reciclat Per Personalitzar Style i qualificació GREEN_Label A.
3.- Festival i Fires
Als festivals i fires, acudeixen fans que desitgen estar a prop dels seus ídols o compartir gustos comuns amb altres participants i per això, per ser situacions especials volen mantenir records físics d'una experiència única. Els organitzadors d'aquests festivals cada cop són més conscients dels residus que produeixen les seves actuacions pels quals ja molts redueixen la seva empremta de carboni, venent marxandatge biodegradable, reciclat i reutilitzable com a samarretes de cotó orgànic i bosses reutilitzables que són molt utilitzades pels assistents. A més, durant la celebració de l'esdeveniment utilitzen gots reutilitzables i utensilis biodegradables per minimitzar residus.
Samarreta Ecològica 100% Cotó Orgànic 160 gr/m2 Personalitzable Coll Rodó Golden i qualificació GREEN_Label A.
Beneficis del Merchandising Ecològic
1.- Reducció de l'Impacte Ambiental: El marxandatge ecològic és l'alternativa als articles promocionals tradicionals d'un sol ús que acaben a abocadors. Els articles promocionals verds estan dissenyats per ser reutilitzats o reciclats, amb la qual cosa es redueix la quantitat de residus i la demanda de recursos naturals. En aquest sentit les empreses investiguen com aprofitar aquests residus contaminants que es poden convertir en nous recursos procedents del reciclatge, com el vidre, el rpet, l'alumini, el cartró reciclat, el pla, etc… o produir cultius respectuosos amb l'entorn cultural, social medi ambiental que són recursos orgànics naturals i biodegradables lliures de residus com el bambú, el cà.
2.- Millora la Imatge de Marca: Optar per marxandatge ambientalment amigable pot millorar significativament la imatge duna marca. El marxandatge amb el teu logotip demostra el teu compromís amb la sostenibilitat, un valor en alça que atrau consumidors que com ells valoren la responsabilitat empresarial amb el planeta.
A més, la constant investigació en nous materials respectuosos amb el medi ambient dóna lloc a una gran varietat d'innovadors materials que faciliten que les marques de qualitat, acompanyats amb distintius eco destaquin per dissenys i colors innovadors que canvien el sentit dels regals corporatius barats i aporten l'elegància, la qualitat i la distinció dels regals ecològics premium per a empreses.
3.- Educació i Consciència Ambiental: El marxandatge conscient compta amb articles ecològics per a esdeveniments per personalitzar que fomenten pràctiques ecològiques, com els articles de llavors personalitzables, llapis plantables personalitzats o els tests corporatius.
Optimitza el Merchandising Ecològic
1.- Selecciona proveïdors sostenibles: Tria proveïdors que comparteixen els mateixos valors de sostenibilitat, Firstgreen és una botiga on line de Merchandising ecològic i Sales made in Spain de marques de qualitat que a més de la venda dels seus productes corporatius sostenibles, utilitza en el seu procés de personalització impressions ecològiques, utilitzant tecnologies netes com a font d'energia, i logo. A més, Firstgreen ha realitzat el barem de sostenibilitat GREEN_Label , un estudi sobre la sostenibilitat dels productes inclosos als seus catàlegs per facilitar l'elecció i transparència en l'elecció dels regals verds de major a menor impacte ambiental. Això garanteix que tot el procés des de la fabricació al lliurament sigui el més ecològic possible.
2.- Personalització amb Propòsit: Per assegurar-te aconseguir una publicitat sostenible duradora en el temps els articles promocionals han de ser a més d'ecològics, útils i rellevants per als assistents. Personalitza els productes amb missatges que reforcin la missió de l'esdeveniment o marca, i assegura't que siguin pràctics al dia a dia als usuaris.
3.- Comunicació Transparent: Ressalta als assistents el valor ecològic i el motiu pel qual tries articles promocionals sostenibles de qualitat per motivar els assistents a les pràctiques d'hàbits sostenibles en el dia a dia, com a part del gra de sorra que tots hem d'aportar.
En conclusió, el marxandatge ecològic a més d'una tendència en auge és una necessitat per a la recerca d'un futur més sostenible, implementar aquests productes en esdeveniments corporatius, d'oci, formació o qualsevol altre tipus redueix l'impacte ambiental i enforteix la connexió entre organitzadors i assistents, millorant la imatge de marca.



