En l'actualitat, la preocupació pel medi ambient forma part important en tots els aspectes de les nostres vides, des de la persona que a casa recicla, els que només utilitzen productes respectuosos amb el medi ambient, o aquelles empreses que fomenta hàbits de conscienciació ambiental entre els seus empleats i clients, mitjançant l'exercici d'una responsabilitat social corporativa, incloent una publicitat sostenible que tria el marxandatge . Les nostres accions diàries, com a individu o empresa, influeixen en la sostenibilitat del nostre planeta. En aquest bloc, explorarem la importància de triar productes promocionals personalitzats i com les empreses poden contribuir a través dels seus serveis i missatges publicitaris a la reducció de l'impacte ambiental.
Què és limpacte ambiental?
Quan parlem d'Impacte Ambiental, ens referim a aquest efecte que les accions humanes deixen a l'entorn natural. Qualsevol aspecte que pugui alterar els ecosistemes, com l'extracció de matèries primeres fins a la fabricació, distribució, ús i, massa comunament, la deixalla de productes. Tot el procés acumula els efectes negatius per al medi ambient que causa cada etapa, com ara la contaminació de l'aire i l'aigua, la degradació del sòl i la generació de residus.
Què tries en optar per productes promocionals ecològics?
Quan tries productes promocionals sostenibles, t'assegures que per ser considerats personalització ecològica, s'han considerat diversos aspectes crucials que en garanteixen l'impacte ambiental positiu. Perquè es consideri la sostenibilitat en el marxandatge s'han de seguir certes regles com:
1.- Optar per materials reciclats o biodegradables; Aquesta és una acció que permet estalviar en la sobreexplotació dels recursos naturals, renovables o no renovables, estalviar en energia i aigua ja que parteixen d'un material ja fabricat, redueixen per tant en les emissions de CO2 respecte a la fabricació de material verge, i en el cas de no ser reutilitzats, el material biodegradable assegura una degradació natural, sense la necessitat de ,tornant a llançar més gasos contaminants.
Materials Eco friendly reciclats i reciclables , com el vidre o l'alumini, que permeten ser reutilitzats de manera infinita sense que perdin la qualitat de les característiques respecte del producte verge de què procedeix. Les ampolles reutilitzables dalumini i acer inoxidable són regals sostenibles dempreses que no pot faltar en els imprescindibles que portem fora de casa.
Materials amigables biodegradables i innovadors procedents de recursos renovables , com ara els regals publicitaris verds utilitzats per a regals d'empresa de bambú, roba laboral de cotó orgànic, altaveus corporatius publicitaris de suro, productes personalitzables de fusta, bosses de compra “petit comerç” de reciclatge i reciclatge i articles promocionals de cànem. Per exemple la bossa motxilla ecològica 100% cànem , autotancament de cordes especial esdeveniments Naima Bag.
En el cas dels regals corporatius amb llavors fets a Europa, a més d'utilitzar els kits de cultiu de llavors per a horts personalitzats, o les plantes promocionals utilitzades per a l'eco merchandising d'oficina, els residus poden tornar a generar naturalesa, reforestant boscos o plantes amb flors d'abella. És el cas dels pots de mel de flors silvestres amb llavors plantables de flors d'abella Bumble.
Un altre aspecte que tenen en compte les botigues on line de productes ecològics és la preferència de productes promocionals de marques de qualitat de llarga durada i funcionalitat que promouen la reducció de nous productes, triar proveïdors compromesos amb pràctiques sostenibles i reduir l'embalatge innecessari. i allargar la vida útil del producte.
Per què ens hem de conscienciar sobre l'Impacte Ambiental?
Tenir consciència de la importància que l'impacte ambiental té a les nostres accions avui per garantir la supervivència a llarg termini del nostre planeta. El consum desmesurat i les accions irresponsables esgoten els recursos naturals, a més d'afectar la biodiversitat. Amb l'elecció de l' Eco-friendly branding, les empreses ajuden a prendre consciència del problema i contribuir a un futur més sostenible.
Pràctiques responsables del marxandatge per reduir l'impacte ambiental
Afavorir un impacte ambiental positiu és una tasca que avui dia moltes empreses s'esforcen per exercir. Empreses que adopten pràctiques sostenibles a la cadena de subministrament, promouen la reutilització i el reciclatge, minimitzen els residus, a través de tècniques de publicitat sostenible eduquen empleats i clients sobre la importància de la sostenibilitat.
Altres aspectes importants del marxandatge ecològic
La consciència ambiental en el màrqueting promocional s'ha de mostrar per afavorir, donar suport i impulsar la conscienciació sobre l'impacte ambiental positiu. Escollir productes publicitaris ecològics, realitzar pràctiques empresarials sostenibles ha de sumar-se a una comunicació efectiva dels esforços ecològics que fa l'empresa. La transparència sobre les iniciatives ambientals pot crear relacions més fortes amb clients i empleats. Les certificacions ecològiques de reciclatge i sostenibilitat, donen suport a les accions de l'empresa amb la responsabilitat ambiental.
Per tot això, triar productes promocionals amb un enfocament ecològic és una manera d invertir en el futur sostenible que volem per al planeta. A nivell empresarial i individual cada elecció compte. Tria el marxandatge ecològic i aposta pel planeta!



