saltar al contingut
ca
EUR
Merchandising Ecológico y Huella de Carbono

Marxandatge Ecològic i Petjada de Carboni

on

El marxandatge ecològic no es pot entendre sense entendre el perquè actualment és tan important utilitzar totes les estratègies de reducció d'empremta de carboni, i per això en aquest article parlarem sobre quina és la relació entre totes dues i la importància d'escollir el marxandatge sostenible com a compensació de Carbon footprint.


La petjada de carboni és lindicador que sutilitza per mesurar limpacte ambiental dun producte al llarg del seu cicle de vida, des de lextracció de matèries primeres fins al final de la seva vida útil. El canvi climàtic accelerat que avui ens afecta ens obliga a comprendre i intentar aconseguir la reducció d'empremta de carboni per alentir-ne els efectes sobre el planeta i fomentar pràctiques sostenibles en la producció i el consum.


Què és la petjada de Carboni?

 

L'empremta de carboni fa referència a la quantitat total de gasos d'efecte hivernacle (GEI), mesurats en kg de diòxid de carboni equivalent (CO2-eq.), emesos directament per un producte. Aquest càlcul d'empremta de carboni inclou les emissions des de la fase d'extracció de primeres matèries, passant per la manufactura, la distribució, l'ús i, finalment, la disposició del producte al final de la seva vida útil. Aquesta mesura permet estandarditzar les diverses emissions de GEH en una única unitat que en facilita la comprensió i la comparació.


Què són les emissions d'efecte hivernacle (GHG) generades per un producte?

 

Les emissions de gasos d'efecte hivernacle (també conegudes com a emissions de carboni) es refereix a l'alliberament de gasos que contribueixen a l'efecte hivernacle a l'atmosfera, aquestes emissions es poden produir per efecte de diverses activitats humanes com la crema de combustibles fòssils, l'agricultura, la desforestació i la producció. En el context de productes aquestes emissions es poden generar en diverses fases del cicle de vida del producte. L'anàlisi del cicle de la vida (LCA), inclou fases com:


1.- Extracció de matèries primeres: Emissions provinents de la mineria, tala o qualsevol procés dobtenció de materials naturals.


2.- Producció: Emissions resultants de la fabricació del producte incloent lenergia consumida i els subproductes del procés industrial.


3.- Transport i distribució: Emissions generades pel trasllat de materials i productes acabats a través de diverses modalitats del transport.


4.- Ús: Emissions relacionades amb el consum energètic durant la vida útil del producte.


5.- Fi de vida : Emissions que sorgeixen del procés de reciclatge, incineració o disposició a abocadors.


Relació entre empremta de carboni i emissions de gasos d'efecte hivernacle (GEI)

 

1.- Composició: L'empremta de carboni inclou totes les emissions de GEH rellevants, no només CO2, els altres gasos d'efecte hivernacle es converteixen a equivalents de CO2, utilitzant factors d'equivalència basats en el potencial d'equivalència global (GWP).


2.- Propòsit: El càlcul de la petjada de carboni és una eina per quantificar i comunicar limpacte total de les emissions de GEH duna entitat, activitat o producte. És útil per avaluar la sostenibilitat i prendre decisions per reduir limpacte ambiental.


3.- Àmbit: Mentre que les emissions GEH poden referir-se a emissions específiques (ex les emissions de metà d'una granja), la petjada de carboni proporciona una visió integral de l'impacte total de totes les emissions de GEH.


Comparació entre Merchandising Tradicional i Merchandising Ecològic: Com reduir la petjada de carboni.

El marxandatge ecològic i la petjada de carboni és la conseqüència d'una recerca constant de la reducció d'emissions mitjançant una gestió de carboni millor. El marxandatge tradicional i el marxandatge ecològic es diferencien substancialment en el seu impacte mediambiental i la petjada ecològica.


Marxandatge Convencional

 

1.- Materials: Entre les matèries primeres que utilitzen es troben materials no sostenibles com a plàstics i tèxtils sintètics, la producció dels quals i rebuig generen altes emissions de GEH:


2.- Producció: La fabricació en massa i l'ús de tecnologies menys eficients contribueixen a un major impacte ambiental.


3.- Distribució: El transport de productes des de fàbriques ubicades a diferents parts del món augmenta les emissions de CO2.


Beneficis del Merchandising Ecològic per a la Petjada de Carboni

 

Els productes de marxandatge amb baixa empremta de carboni són el resultat de les innovacions en les estratègies de reducció de carboni implementades per assolir el carboni sostenible.


1.- Materials Sostenibles. El marxandatge biodegradable utilitza materials reciclats, biodegradables o d'origen sostenible i redueix les emissions des de la fase d'extracció. Materials eco-friendly reciclables i reciclats que eviten residus en abocadors i la posterior crema, com el vidre, l'alumini, o el rpet. També són materials sostenibles tots aquells materials procedents de recursos naturals renovables de fàcil i neta extracció i biodegradables al final de la seva vida útil, el cultiu dels quals permet a més de proveir de materials per a la producció industrial, la reforestació i enriquiment de la terra, com els productes de marxandatge verd procedents de boscos renovables, dels quals s'extreu la fusta, el bambú o el cà


Safata Plegable Ecològica de Bambú per Personalitzar Especial Hostaleria Markesa i qualificació GREEN_Label A.

 

2.- Reducció d'Emissions mitjançant una Producció Eficient: El marxandatge reciclat adopta processos de producció més nets i eficients, minimitzant residus i optimitzant l'eficiència energètica. El reciclatge de productes protegeix i conserva recursos naturals no renovables en reduir-ne la demanda, estalvia en energia en el procés de producció (per exemple en el cas de l' alumini reciclat o la quantitat d'energia i les conseqüents emissions de gasos contaminants és 75% menor que l'alumini primari) i evita que acabin en abocadors contaminants.

Bolígraf Ecològic d'Alumini Reciclat amb Certificat RCS a Àmplia Gamma de Colors per Personalitzar Amisk i qualificació GREEN-label A.

Bolígraf Ecològic d'Alumini Reciclat amb Certificat RCS a Àmplia Gamma de Colors per Personalitzar Amisk

3.- Merchandising Ètic de Distribució Local: Prefereix la producció i distribució local, reduint la petjada de carboni associada al transport. Els productes promocionals de llavors made in Europe són la mostra del compromís del marxandatge orgànic personalitzat posada al servei de la responsabilitat empresarial. Els regals corporatius per a empreses fets a Europa a més de proximitat, inclouen marques de qualitat amb certificacions de sostenibilitat i reciclatge que acaben replantant els boscos i la terra al final de la seva vida útil. El marxandatge compostable inclou llibretes per a formació i esdeveniments amb paper de llavor, mel en pots de vidre personalitzables, o productes publicitaris de fusta per personalitzar molt utilitzats en esdeveniments de restauració, objectes de promoció d'hostaleria o esdeveniments més familiars com a casaments, batejos i comunions.

 

Taula Gran de Tallar Ecològica de Fusta per Personalitzar Made in Europe Especial Hostaleria Ellwood i qualificació GREEN-label . A.

Taula Gran de Tallar Ecològica de Fusta per Personalitzar Made in Europe Especial Hostaleria Ellwood

4.- Packaging sostenible: també coneguts com a embalatges verds, la seva finalitat és utilitzar materials sostenibles que siguin biodegradables (que es descomponen sense deixar residus, com el paper, cartró, i certs bioplàstics), reciclats i reciclables (provenen de recursos reciclats, com el rpet, vidre i metall), i compostables, (materials que poden convertir-se en materials.

 

El marxandatge reutilitzable amb embalatges ecològics com bosses reutilitzables publicitàries de paper i cartró, ampolles de vidre, envasos de bioplàstics compostables, caixes de cartró o embolcalls de cera d'abella, redueixen en material i provenen de fonts renovables, que en la seva producció optimitzen l'aigua i energia. embalatges sostenibles permetin que siguin reutilitzats moltes vegades i de fàcil emmagatzematge en l'emmagatzematge i el transport reduint així espai i recursos necessaris.

 

Al camp de l'empaquetat ecològic, trobem la màxima eficiència en els kits de benvinguda ecològics per a empreses. Reunir productes promocionals a welcome packs per reduir la quantitat d'embalatges a un, en la millor de les presentacions.

 

Welcome Pack de 5 Peces Sostenibles amb Distintiu ECO per Personalitzar Especial Esdeveniments i Empreses FG5 i qualificació GREEN-Label . B.

 

En conclusió podem dir que per actuar cal conèixer i comprendre el que implica la petjada de carboni per al planeta. Les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle que causen l'escalfament global es poden reduir si tots prenem consciència social mediambiental i actuem mitjançant hàbits de vida sostenibles. Optar per marxandatge ecològic és part d'aquesta economia circular que pot ajudar a reduir significativament les emissions de GEH, donant suport a un futur més sostenible.



Deixa el teu pensament aquí

Related Posts

Regalos de Empresa de Madera Sostenible / Materiales Ecológicos que Personalizan tu marca
November 06, 2025
Regals d'Empresa de Fusta Sostenible / Materials Ecològics que Personalitzen la teva marca

A Firstgreen oferim regals corporatius de fusta sostenible, personalitzats a Espanya, que combinen disseny,...

Llegir més
Regalos de Empresa Sostenibles para esta Navidad 2025: Merchandising Ecológico que Marca la Diferencia
October 30, 2025
Regals d'Empresa Sostenibles per aquest Nadal 2025: Marxandatge Ecològic que Marca la Diferència

Aquest Nadal 2025, sorprèn clients i empleats amb regals corporatius sostenibles i personalitzats. Amb...

Llegir més
Drawer Title
productes similars