El món està canviant, els hàbits darribar als teus clients també. Ens estem tornant més objectius, pràctics i sedentaris . Ens està envaint el teletreball i la preocupació pel medi ambient i la sostenibilitat de tot allò que fem. Ens comencem a preocupar per l'origen dels nostres productes, adquirint un sentit de possessió del que és nostre fins ara inèdit.

Estem adquirint l'hàbit de voler ajudar , de preocupar-nos pels altres, de recolzar el comerç i les empreses de proximitat i el nostre entorn.
Hem disminuït les despeses socials l'any 2020 i ens decantem pels articles de gran qualitat i gaudir-ne, és a dir, ho volem per a nosaltres, els utilitzarem.
Les ofertes de productes i articles s'estan multiplicant exponencialment per la xarxa. S'està potenciant l'e-commerce, el comerç de proximitat vol ser també a la xarxa.
Tenint tot això en compte, la tendència de marxandatge per a l'any 2021 ha de passar per un producte nacional , de molta qualitat, de gran visibilitat en el lloc de treball o utilització, ja que serà el reclam necessari per fitar les immenses possibilitats que ofereix la xarxa.
Ha de ser un article preferiblement ecològic on l'usuari senti que està fent alguna cosa bona pel seu planeta. Ha d'estar confeccionat amb primeres matèries naturals, on els processos de fabricació sigui el més transparent i el menys agressiu amb el medi ambient. L'origen de les matèries primeres tindrà un valor afegit a la percepció final de l'usuari .
L'empresa pot afegir valor a la imatge de la seva marca utilitzant marxandatge ecològic, pot incrementar la percepció davant dels seus clients habituals davant dels seus productes i el que representen, afegint aquest tipus d'articles a la comunicació de la seva imatge. A l'alineació dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) on el marxandatge ecològic s'alinea amb els objectius 12 (producció i consum responsables) i 13 (acció pel clima).
